Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/thunderplugs/www.thunderplugs.nl/public/wp-content/plugins/unyson/framework/includes/option-types/typography-v2/class-fw-option-type-typography-v2.php on line 148
5 weetjes over Honda die je nog niet wist – Thunderplugs.nl

5 weetjes over Honda die je nog niet wist

 5 weetjes over Honda die je nog niet wist

De Honda Super Cup-serie

In 1958 introduceerde Honda de serie motorfietsen die vandaag de dag nog steeds de meest verkochte ter wereld zijn. Deze lichte Super Cup-motorfietsen waarin in het begin geen groot succes maar werden in de loop van de tijd toch erg populair. Wat deze zo populair maakte was de makkelijke besturing en het compacte formaat. Vandaag de dag wordt deze motorfiets nog veel in Azië gebruikt.

De legendarische CB750 en Goldwing-motorfietsen

Aan het eind van de jaren 60 en het begin van de jaren 70 kwam Honda met twee legendarische modellen. De eerste hiervan was de CB750. Deze motorfiets was zo succesvol en populair dat men het ook wel “de genadeslag voor Europese motormerken” noemde. Zo was de motor een stuk succesvoller dan zijn Britse tegenhanger, de Triumph TRIDENT. De CB750 lag goed op de weg en had een verbazingwekkend sterke motor. De CB750 werd in veel varianten uitgebracht en onderging door de jaren heen ook veel gedaanteveranderingen. De Goldwing was een toermotor die werd geïntroduceerd in 1975. Het was een grote, zware motorfiets die erg populair werd in Noord-Amerika, Europa, Australië en Japan. De Goldwing werd gewaardeerd door de uitstekende prestaties, de comfortabele rijhouding en de goede wegligging. De huidige toermotoren van Honda zijn in feite allemaal gebaseerd op deze Goldwing-serie. Sinds zijn introductie in 1975 is de motor veel veranderd en verbeterd zodat hij nog steeds als een van de allerbeste toermotoren kan worden beschouwd. De Honda Goldwing wordt nog steeds geproduceerd in de Hondafabriek in Kumamoto, Japan.

Airbags

Vanaf de jaren zeventig beschikken auto’s over airbags. Bij motorfietsen heeft dit hierna nog meer dan 30 jaar geduurd voordat er een airbag in een motorfiets werd ingebouwd.

In 2007 bood Honda de eerste airbag op het model GoldWing aan. Vooralsnog is de Honda GoldWing de enige motorfiets, die als optie airbags aanbiedt.

Niet schakelen

Wanneer je tijdens het motorrijden schakelt met de koppelingshendel of de versnellingspook stijgt het toerental en voel je het vermogen en maak je je klaar voor de volgende versnelling. Honda heeft een aantal motormodellen die worden geleverd met een automatische versnelling, waardoor de motorrijder dus niet meer hoeft te schakelen.

Het logo

Alle fabrikanten in elke branche hebben een logo, dat aan hun merk is gekoppeld. De meeste zijn zo herkenbaar dat consumenten snel naar een logo kunnen kijken en precies weten welk bedrijf het voor staat.

Oprichter Soichiro Honda koos voor het Honda-motorlogo met zilveren vleugels. Geïnspireerd door de sculptuur van de Griekse godin van de overwinning Nike besloot hij haar vleugels in het Honda-logo te integreren.

Honda motoren blinken uit door betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Ze rijden en sturen soepel met een voorspelbare wegligging. Honda nu nieuw beschikbaar of als motor occasion bij de dealer.

Lilian

Related post